Це положення визначає основні вимоги до ведення та заповнення учнівського щоденника.
Положення складене згідно з такими документами: «Статуту Жидачівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2», «Правилами внутрішнього розпорядку Жидачівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2», «Інструкції з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах», «Посадової інструкції вчителя», «Посадової інструкції класного керівника», «Правил для учнів».
Щоденник є шкільним документом учня.
Відповідальність за його обов'язкове й акуратне ведення несе сам учень згідно з даним Положенням.
Для нотаток вчителів і класного керівника використовуються вільні графи або спеціально виділені графи й сторінки щоденника.
ІІ. Робота учнів із шкільним щоденником
Учень зобов’язаний вести щоденник, дотримуючись Єдиного орфографічного режиму
Всі записи в щоденнику учень робить синім чорнилом.
Записи слід робити акуратно, розбірливо, без використання коректора.
Учень заповнює лицевий бік обкладинки; записує назви предметів і прізвища, імена та по батькові вчителів, розклад уроків, факультативних занять і, за необхідності, позакласних і позашкільних заходів.
Необхідно вказувати поточний місяць і дати на сторінках запису розкладу уроків і домашніх завдань.
Учень щодня чітко й зрозуміло записує домашні завдання в графи того дня, на який вони задані; в період шкільних канікул за необхідності оформляється план позакласних і позашкільних заходів.
Сторонні записи й малюнки в щоденнику неприпустимі.
Учень зобов’язаний подати щоденник вчителеві для виставлення оцінки, отриманої на уроці.
Учень зобов’язаний подавати щоденник на вимогу вчителів-предметників, класного керівника, дирекції школи.
ІІІ. Робота вчителів-предметників із щоденниками учнів
Учитель, оцінюючи відповідь учня, виставляє оцінку в класний журнал, одночасно вписує її в щоденник і засвідчує своїм підписом.
Учителі предметними, крім оцінки в балах, можуть використовувати словесні заохочення. Вони сприяють підвищенню самооцінки учня і його позитивному емоційному настрою. Тематика записів може бути різноманітною:
словесні оцінки, похвала («Молодець!», «Розумниця!», «Чудово виконав завдання!», «Дуже добре підготувався!», «Я пишаюся тим, що у мене є такий учень!»);
запрошення («Шановний ________! Запрошую Вас на батьківські збори ___________________, які відбудуться __________ в кабінеті № __________. Класний керівник _________________»);
оголошення;
рекомендації («Прошу звернути увагу на...»);
інформування батьків про успіхи дітей;
сповіщення батьків про проведення певних заходів;
привітання зі святами;
Привітання з перемогами на олімпіадах, досягненнями в спорті;
звернення до батьків.
Якщо необхідно записати зауваження або звернення до батьків, то робити це слід коректно, коротко й чітко, не принижуючи гідність учня, і без будь-яких натяків на адресу батьків з приводу поганого виховання дітей.
У записах не допускаються порушення норм літературної мови у формулюваннях, безграмотність, нерозбірливий, недбалий почерк, порушення етикету (безтактність).
Учитель зобов'язаний контролювати запис учнями домашнього завдання зі свого предмета, приділяючи особливу увагу невстигаючим і несумлінним школярам; регулярно виставляти всі отримані учнями за урок оцінки.
ІV. Робота класних керівників з щоденниками школярів
1. Робота класних керівників із щоденниками учнів регламентується їх посадовими обов'язками в освітньому закладі.
2. Класний керівник зобов'язаний:
• ознайомити учнів та їх батьків з Положенням про ведення щоденника;
• щотижня перевіряти щоденники учнів свого класу;
• стежити за виконанням учнями вимог, що пред'являються до ведення щоденника;
• контролювати наявність у щоденнику всіх оцінок, отриманих учнями протягом тижня;
• відзначати кількість пропущених уроків за тиждень і кількість запізнень;
• контролювати акуратність, грамотність записів, виправляти в них помилки; правильність заповнення щоденника; зворотний зв'язок з батьками;
• завіряти своїм підписом перевірку щоденника;
• відображати активність і результативність участі учня в житті класу й школи.
V. Перевірка щоденника школяра батьками
Заповнений відповідно до вимог щоденник дозволяє батькам бачити успіхи або невдачі своєї дитини; контролювати відвідування навчальних занять, знати про розклад навчальних занять, канікулярні заходи, шкільні події.
Батьки щотижня повинні перевіряти щоденник, при необхідності контролювати правильність його ведення, засвідчувати власним підписом.
Будь-який запис вчителя батьки засвідчують власним підписом.
VІ. Робота адміністрації школи із щоденниками учнів
Адміністрація школи здійснює систематичний контроль (за планом ВШК) ведення щоденників учнів 1-11-х класів відповідно до вимог, затверджених у Положенні про учнівський щоденник.
При адміністративному контролі щоденників перевіряється наявність у них:
• інформації про педагогів класу;
• розкладу уроків на семестр і на поточний тиждень;
• часу дзвінків на уроки;
• розкладу роботи секцій, проведення факультативних занять тощо;
• запису домашніх завдань;
• даних про пропуски і запізнення на навчальні заняття;
• зауважень учням і звернень до батьків від вчителів-предметників і класного керівника;