Інформатика
4 клас
35 годин (1година на тиждень)
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Повторення, узагальнення і систематизація навчального матеріалу за 3-й клас (1 год. )
Файл. Папка. Операції над папками і файлами. ( 3 год.) Створення і видалення папок, видалення файлів. Копіювання файлів та папок.
Опрацювання тексту на комп’ютері. (7 год.) Тексти і текстовий редактор. Середовище текстового редактора. Відкриття та створення текстового документа. Редагування тексту. Правила введення тексту. Форматування тексту. Копіювання і переміщення фрагментів тексту. Вставлення зображень у текстовий документ. Збереження текстового документа.
Графічний редактор. (4год) Графічні редактори та їх призначення. Середовище графічного редактора. Панель інструментів. Палітра. Колір фігури і колір фону. Створення простих графічних зображень. Збереження зображень. Вставлення підпису до малюнка. Зміна кольору й розміру шрифта.
Безпека дітей в Інтернеті. (5 год) Правила безпечного користування Інтернетом при пошуку інформаційних матеріалів (повідомлень). Веб-сторінки для дітей. Дитячі бібліотеки. Навчаємось онлайн. Малюємо онлайн.
Електронне спілкування. Безпека спілкування в спільнотах.
Висловлювання. Алгоритми з розгалуженням і повторенням. (8 год.) Висловлювання. Істинні та хибні висловлювання. Логічне слідування «Якщо – то – інакше». Аналіз тексту задачі. Алгоритми з розгалуженням. Створення та виконання алгоритмів з розгалуженням для виконавців у визначеному середовищі. Алгоритми з повторенням. Створення та виконання алгоритмів з повторенням у визначеному середовищі.
Робота з презентаціями. (4 год. ) Комп’ютерна презентація, її об’єкти. Середовище редактора презентацій. Робота з об’єктами на слайдах презентації. Анімаційні ефекти у комп’ютерній презентації. Розробка плану створення презентації на задану тему. Створення презентацій на основі шаблону.
Повторення та узагальнення вивченого у 4-му класі (3 год. )
|
Учень/учениця: має уявлення про використання комп’ютера в різних сферах діяльності людини; знає правила безпечної роботи з комп’ютером і дотримується їх; виконує навчальні завдання з використанням програм підтримки навчальних предметів;
Учень/учениця: має уявлення про різні за вмістом файли (текстові, графічні, звукові тощо) розуміє призначення папки; створює папки, використовуючи контекстне меню; видаляє папки і файли, використовуючи контекстне меню; копіює файли і папки, використовуючи контекстне меню.
Учень/учениця: розуміє призначення текстового редактора; має уявлення про середовище текстового редактора; розпочинає і завершує роботу з текстовим редактором; відкриває в середовищі редактора текстовий документ, що зберігається на носії; переключає мовні режими роботи клавіатури; вводить кілька абзаців тексту з дотриманням правил орфографії і пунктуації; виділяє фрагменти тексту (слово, рядок, абзац); переміщує текстовий курсор по тексту з використанням мишки та клавіатури; редагує та форматує текст: символи (розмір, колір, накреслення), абзаци (вирівнювання, відступ І-го рядка, відступи ліворуч та праворуч); вставляє до текстового документа графічні зображення; створює в середовищі текстового редактора текстовий документ; розрізняє операції копіювання і переміщення фрагментів тексту; називає різні способи копіювання і вставлення фрагментів тексту; застосовує різні способи копіювання і переміщення фрагментів тексту; зберігає текстовий документ на носії.
Учень/учениця: знає призначення графічних редакторів, орієнтується в середовищі графічного редактора; обирає і використовує потрібні інструменти середовища графічного редактора для створення зображення за зразком та за власним задумом; дотримується послідовності роботи ними; задає і змінює колір фігури і колір фону; створює підпис до малюнка:
змінює розмір і колір шрифта;
Учень/учениця: дотримується правил безпечної роботи в Інтернеті при пошуку інформаційних матеріалів (повідомлень);
має уявлення про коло веб-сторінок для дітей; називає окремі дитячі сайти; запускає на виконання програму-браузер; відкриває у вікні браузера визначену веб-сторінку, використовуючи меню закладок; орієнтується на головній сторінці дитячого сайту; здійснює простий пошук інформаційних матеріалів за вказаною послідовністю доступу до них; виконує навчальні завдання з використанням комп’ютерних програм онлайн; має уявлення про спільноти та електронне спілкування; називає правила етикету та безпеки спілкування в спільнотах, дотримується їх.
Учень/учениця: розрізняє правильні (істинні) та неправильні (хибні) висловлювання; наводить приклади істинних та хибних висловлювань; формулює висловлювання з логічним слідуванням; аналізує зміст завдання на складання алгоритму для виконавця; формулює команди для виконавця; прогнозує очікуваний результат; шукає варіанти виконання завдання; обирає та обгрунтовує варіант виконання завдання; розрізняє алгоритмічні структури (слідування, розгалуження, повторення); створює та виконує алгоритми з розгалуженням у визначеному середовищі; створює та виконує алгоритми з повторенням у визначеному середовищі.
Учень/учениця: відкриває файл, що містить презентацію; орієнтується в середовищі редактора презентацій; розрізняє текстові та графічні об’єкти слайда; виділяє об’єкт слайда, змінює значення його властивостей, додає анімаційні ефекти до об’єкта слайда; переміщує об’єкт слайда; видаляє об’єкт слайда; планує процес створення презентації під керівництвом учителя; створює презентацію за шаблоном; коментує процес створення презентації; демонструє створену презентацію, коментує її зміст.
Учень/учениця: розуміє призначення комп’ютера; знає правила безпечної роботи з комп’ютером і дотримується їх; обирає потрібний редактор роботи з інформацією відповідно до поставленого навчального завдання; має уявлення про пошук інформації в Інтернеті; називає правила безпечної роботи в мережі. |