Форма входу
Логин:
Пароль:
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Total of answers: 123
Статистика

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0

Основна школа

Атестація в основній школі

Українська мова

Проходження атестації з української мови є обов’язковим.

Ефективною формою перевірки орфографічної та пунктуаційної грамотності учнів є контрольний текстовий диктант. Перевірці підлягають уміння правильно писати слова на вивчені орфографічні правила, ставити розділові знаки відповідно до опрацьованих правил пунктуації, належним чином оформляти роботу. Перевірка здійснюється фронтально за звичною методикою.

На проведення атестації відводиться 1 астрономічна година. Відлік часу ведеться від початку читання вчителем тексту.

За обсягом тексти диктантів повинні містити 160 -170 слів.

Визначаючи кількість слів у диктанті, враховують як самостійні, так і службові частини мови.

Нормативи оцінювання диктанту

Бали

Кількість помилок

Бали

Кількість помилок

1

15-16 і більше

7

4

2

13-14

8

3

3

11-12

9

1+1(негруба)

4

9-10

10

1

5

7-8

11

1(негруба)

6

5-6

12

-

 

Українська література

Атестація з української літератури у  9 класі (за вибором навчального закладу) проводиться у формі тестування.

Тривалість виконання завдання в письмовій формі - 90 хвилин (час на вступну бесіду та інструктаж не враховується).

Учитель довільно визначає варіанти тестів для кожного (-ої) учня (учениці), але так, щоб учні за сусідніми партами не виконували однакові варіанти.

Кожен тест рекомендується складати із  завдань різної форми:

-завдання з вибором однієї правильної відповіді, яке містить чотири  або п’ять  варіантів відповідей, з яких одна правильна;

-завдання на установлення відповідності між елементами лівої та правої колонок;

-завдання відкритої форми з короткою відповіддю, що передбачають уписування відповіді у вигляді слова, словосполучення чи речення.

У випадку написання розгорнутої відповіді на запропоноване запитання, учні дають розгорнуту відповідь, формулюють і коментують проблему, порушену в художньому творі, позицію автора, зазначають, чи погоджуються вони з позицією автора, й аргументують свою думку. Обсяг відповіді: 100-200 слів.

 

Світова література

Завдання для атестації зі світової літератури в 9 класі повинні охоплювати навчальний матеріал  8-х і 9-х класів та містити не менше 10 варіантів завдань різної форми. Якщо кількість учнів у класі менша десяти, кожен (кожна) з них отримує окремий варіант.

На виконання завдання атестації відводиться 90 хвилин (час на вступну бесіду та інструктаж не враховується).

Завдання призначені для комплексної перевірки знань з навчального предмета і мають бути побу­довані таким чином, щоб дати учням можливість проявити вміння аналізувати та інтерпретувати художній текст, виявляти його розуміння, усвідомлення родової й жанрової специфіки, стильової своєрідності,  його художнього змісту та особливостей поетики.

 Кожен варіант повинен містити завдання різних форм:

- на обрання однієї правильної відповіді;

- на вста­новлення послідовності;

- на встановлення відповідності;

- завдання відкритого типу (учень (учениця) має написати твір-мініатюру (обсяг - до 1 сторінки) на запропоновану тему, у  якому продемонструва­ти сформованість базових знань зі світової літератури, уявлення про художню літературу як мистецтво слова, уміння висловити свої думки про художній твір, аналізувати різні за своєю жанровою специфікою твори, а також проявити самостійність суджень, уміння спиратися на тексти письменників, підбирати потрібну форму вислову, визначати національну своєрідність конкретного тексту).

Виконання завдання відкритої форми у вигляді твору-роздуму оці­нюється відповідно до таких параметрів: повнота розкриття теми; по­силання на літературні тексти, уміння їх аналізувати та інтерпретува­ти; логічна послідовність викладу думок (наявність тези, аргументів, висновку); струнка побудова (наявність вступу, основної частини, висновків); структурна цілісність, переконливість наведених аргументів в основній частині твору, точність, зрозумілість думки; образне мислення.

Завдання відкритої форми учень (учениця) виконує на окремому аркуші, виданому вчителем.

 

Мови і літератури національних меншин

У загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням або вивченням мов національних меншин атестація з мови  у 9 класі може проводитися у формі диктанту, переказу (докладного або стислого) або виконання тестових завдань.

Рекомендуємо обирати для диктантів тексти, що стосуються питань естетичного та етичного характеру, природи рідного краю, шкільного життя учнів, а також ознайомлюють з історичним минулим,  звичаями, традиціями, символами й оберегами, духовною культурою й мистецтвом народів, які мешкають на теренах України та за межами країни, відомими пам'ятками України та світу, видатними постатями історії, культури, науки тощо.

Час написання диктанту складає 1 астрономічну годину. Диктант оцінюється однією оцінкою за параметрами, вказаними в Методичних рекомендаціях щодо оцінювання результатів навчання мов національних меншин (лист Міністерства освіти  і науки України від 30.08.2013 № 1/9-592).

Атестаційна робота у формі переказу (докладного або стислого) дозволяє перевірити: рівень комунікативної компетенції, орфографічну та пунктуаційну грамотність учнів, їх уміння працювати з текстом, зв’язно та логічно викладати його зміст  за допомогою відбору відповідних мовних засобів, аргументувати свою думку.

Завданням докладного переказу є повне відтворення (зі всіма деталями) змісту тексту зі збереженням його типу, стилю мовлення, композиційних і мовних особливостей; у стислому переказі ставиться завдання передати саме головне та суттєве змісту наданого тексту, використовуючи при цьому відповідні мовні засоби узагальнюючого характеру.

 Тексти для переказу можуть бути укладені із творів класичної та сучасної літератури художнього, публіцистичного, науково-популярного стилів різного типу мовлення (розповідь, опис, роздум). За  тематикою ці тексти можуть бути присвячені Україні, природним явищам, родині, мистецтву, науці, спорту тощо.

Обсяг текстів для переказу – 210 - 240 слів. На  проведення переказу відводиться 90 хвилин. Переказ оцінюється однією оцінкою, яка є середнім показником набраних балів за зміст та мовне оформлення (грамотність) роботи.

Атестація  з мови може відбуватися також у тестовій формі. Вчителю доцільно розробити не менше 10 варіантів тестових завдань, що передбачають перевірку знання та вміння учнів розпізнавати вивчені мовні явища, групувати та класифікувати їх, виявляти розуміння значення мовних одиниць та особливостей їх використання в мовленні, сполучати слова, доповнювати, трансформувати речення, добираючи при цьому належну форму слова, потрібну лексему, відповідні засоби зв‘язку між частинами речення, між реченнями у групі пов’язаних між собою тощо.

Рекомендуємо можливу структуру  кожного варіанту завдань: з  вибором однієї правильної відповіді (до кожного завдання добирається 4-5 варіантів відповідей, з яких правильним може бути одна);  завдання на встановлення відповідності (необхідно встановити відповідність між інформацією, яку позначено цифрами, та поняттями або прикладами, що позначено буквами, утворивши між ними логічні пари);  завдання на читання та розуміння тексту (до тексту додаються групи завдань, що потребують вибору однієї правильної відповіді та за якими перевіряється розуміння тексту, його змісту, побудови (композиції).

На проведення атестації у формі тестових завдань  відводиться 90 хвилин.

Атестація з інтегрованого курсу «Література» (національна та світова) у 9 класі може проводитися у формі написання твору або виконання тестових завдань. Пропонуємо виконувати твір у традиційному жанрі літературно-критичної статті, а також у жанрі рецензії.

Тестові завдання  повинні відповідати вимогам діючих навчальних програм.  Рекомендуємо скласти до 10 варіантів тестових завдань наступних форм: завдання з  вибором  однієї правильної відповіді з чотирьох  або  двох правильних відповідей із 5 (6) запропонованих тощо; завдання на встановлення правильної послідовності викладення подій у художньому творі, розташування частин (глав) літературного твору, створення твору, життя письменників, існування літературних та культурних епох, стилів, напрямів; завдання на встановлення відповідності (пропонується встановити відповідність  між певними літературними фактами, розміщеними у двох колонках); завдання з розгорнутою відповіддю.

Завдання мають бути побудовані таким чином, щоб учні могли продемонструвати вміння розуміти та інтерпретувати художній текст, визначати родову й жанрову специфіку та стильову своєрідність художнього твору, багатство його ідейно-художнього змісту та особливості поетики, сприйняття конкретного твору в літературно-мистецькому контексті епохи, у зв’язках із літературною традицією України і світу.

Робота над тестовими завданнями проводиться протягом 90 хвилин. Відлік часу розпочинається з моменту початку роботи учнів над завданнями.

 

Іноземні мови

9 клас  

  Атестація  з іноземних мов проводиться у письмовій формі і складається з трьох частин (читання, використання мови та письмове повідомлення) за матеріалами, підготовленими вчителем.

При цьому необхідно дотримуватися основних вимог щодо підготовки завдань, насамперед - відповідності завдань рівням зазначених у державних стандартах та навчальних  програмах для загальноосвітніх навчальних закладів:    рівень А2+; для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов  рівень В1.

Матеріали повинні забезпечити виявлення рівня сформованості в учнів умінь за двома видами мовленнєвої діяльності та виявляти рівень володіння учня (учениці) іноземною мовою.

        Вчитель формує завдання  з трьох вищезазначених  складових відповідного рівня  відповідно до типу навчального закладу на окремому бланку. До складу матеріалів має входити: текст для читання з одним післятекстовим завданням; текст із пропущеними словами на використання мови та одного завдання для написання письмового повідомлення.

Кількість варіантів готується вчителем відповідно до кількості учнів у класі, які виявили бажання проходити атестацію з іноземних мов. Кожен (кожна) учень (учениця) отримує окремий варіант. Правильність виконання завдань  оцінює вчитель відповідно до критеріїв та схеми оцінювання завдань. На виконання усіх завдань відводиться одна астрономічна година.

          Вимоги до складових частин  атестації.

Перше завдання – читання  тексту та виконання післятекстового завдання. Метавиявити рівень  сформованості умінь учнів читати і розуміти тексти самостійно, у визначений проміжок часу.

         Типи текстів: статті із періодичних видань; листи (особисті, офіційні тощо); оголошення, реклама; розклади (розклад уроків, руху поїздів тощо); меню, кулінарні рецепти; програми (телевізійні, радіо тощо); особисті нотатки, повідомлення.

         Форми завдань: завдання із вибором правильної відповіді; завдання на встановлення відповідності (добір логічних пар);  запитання з короткими відповідями (2-3 слова);  встановлення логічного порядку простого тексту;  знаходження аргументів та висновків;  встановлення зв’язків між інформаційними блоками; вибір назв абзаців тексту із запропонованих назв. Для кожного тестового завдання запропоновано декілька варіантів відповідей, з яких тільки одна правильна. Завдання вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей указана тільки одна літера, якою позначена правильна відповідь.

    Друге завдання – використання мови.  Це завдання відкритої форми з короткою відповіддю. Мета визначити рівень володіння лексичними, граматичними, семантичними та прагматичними знаннями, що дадуть можливість учням вільно спілкуватися іноземною мовою.

         Забезпечення: тексти різні за обсягом та складністю, пов’язані із ситуаціями спілкування в контексті дійсності та життя у країнах, мова яких вивчається.

         Форми завдань: завдання із вибором однієї правильної відповіді. Завдання полягає у тому, щоб учень (учениця) вибрав (-ла) одну правильну відповідь із чотирьох варіантів відповідей; текст із пропусками для заповнення. Учень (учениця) має заповнити пропуски в тексті, використовуючи подані слова або словосполучення. Таке завдання вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей записана одна правильна відповідь.

       Третє завдання писемне мовлення. Метавизначити рівень сформованості в учнів навичок та вмінь необхідних для вирішення на письмі комунікативних завдань, що пов’язані із повсякденним життям.

        Запропоновані завдання: Письмове завдання супроводжуються спеціальними поясненнями, які визначають про що саме учні повинні написати. Від учнів вимагається створити тексти на основі конкретної ситуації і направляючих вказівок: письмових підказок (повідомлень, листів, оголошень, реклами тощо); візуальних підказок (картинок, фотографій, таблиць, схем тощо). Таке завдання вважається виконаним правильно, якщо учень надав  запис  завдання без граматичних та лексичних помилок.

 

Математика

Для проведення атестації з математики вчитель готує не менше 10 варіантів контрольних робіт (якщо кількість учнів у класі менша 10, то по одному варіанту на кожного з них). Пропонується розділити завдання на три частини.

Перша частина – 10-12 завдань у тестовій формі з однією правильною відповіддю на кожне завдання. Для кожного тестового завдання рекомендується подати 4-5 варіантів відповіді. Завдання з вибором відповіді вважається виконаним правильно, якщо в роботі відмічена тільки одна літера, якою позначено правильну відповідь. При цьому учень (учениця) не повинен   (-на) аргументувати свій вибір.

Друга частина атестаційної роботи може складатися із 4-6 завдань відкритої форми з короткою відповіддю. Такі завдання вважаються виконаними правильно, якщо записана правильна відповідь (наприклад: число, вираз, корені рівняння тощо). Усі необхідні обчислення, перетворення тощо учні виконують на чернетках.

Третя частина атестаційної роботи може складатися з 3-4 завдань відкритої форми з розгорнутою відповіддю. Завдання третьої частини вважаються виконаними правильно, якщо учень (учениця) навів (навела) розгорнутий запис розв’язування завдання з обґрунтуванням кожного етапу розв'язку та надав правильну відповідь. Правильність виконання завдань третьої частини вчитель оцінює відповідно до критеріїв і схеми оцінювання завдань з якими учні повинні бути завчасно ознайомлені.

Для класів з поглибленим вивченням математики пропонується додати четверту частину роботи. Її рекомендується скласти із 3 завдань, що відповідають програмі поглибленого вивчення математики.

У кожній із частин атестаційної роботи рекомендується поєднати завдання з алгебри і геометрії в орієнтовному співвідношенні 2:1. Також завдання мають охоплювати весь курс математики за 5-9 класи.

Завдання третьої та четвертої частин атестаційної роботи учні виконують на аркушах зі штампом відповідного навчального закладу.

Атестація з математики проводиться упродовж 135 хв.

Учні класів з поглибленим вивченням математики виконують атестаційну роботу упродовж 180 хвилин.

Інформатика

  Для атестації з інформатики готують не менше 10 варіантів контрольних робіт (якщо кількість учнів у класі менше 10, то по одному варіанту на кожного (кожну) учня (ученицю). Атестаційну роботу пропонується розділити на 3 частини.

Перша частина – складається із 12-14 завдань у тестовій формі з однією правильною відповіддю на кожне завдання, завдання з вибором кількох правильних відповідей, завдання на встановлення відповідності.

Друга частина атестаційної роботи може містити одне завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю на складання блок-схеми алгоритму.

Третя частина атестаційної роботи виконується на комп’ютері й може містити два практичних завдання, одне з яких має передбачати написання програми.

Завдання атестаційної роботи учні виконують на аркушах зі штампом відповідного загальноосвітнього навчального закладу. Вихідні файли розв’язків завдань на комп’ютері роздрукувати на аркушах формату А4 або іншого доступного формату із заздалегідь поставленим штампом відповідного загальноосвітнього навчального закладу.

 Атестація з інформатики проводиться протягом 120 хв.

 

Географія

         Для проведення атестації вчитель готує не менше 10 варіантів. Кожен варіант має тестові завдання різних типів і рівнів складності, зокрема: завдання з вибором однієї правильної відповіді з чотирьох запропонованих використовують для оцінювання знань географічних понять, термінів, умінь працювати із джерелами інформації; завдання на визначення відповідності передбачають вибір взаємопов’язаних понять, явищ, процесів і встановлення між ними логічних зв’язків; завдання, що містять сім варіантів відповідей, три з яких є правильними, використовують для перевірки здатності виявляти характерні ознаки окремих об’єктів і явищ, перелік окремих об’єктів, процесів, явищ тощо; завдання, що передбачають розгорнуту відповідь на поставлені запитання і забезпечать можливість перевірки вміння учнів висловлювати власні думки, наводити аргументи, складати географічні характеристики, описувати географічні процеси і явища, робити висновки, застосовувати знання  і вміння  у новій ситуації; порівнювати географічні об’єкти і явища; пояснювати розвиток  і просторове поширення географічних процесів і явищ на основі виділення їх істотних ознак; встановлювати риси подібності та відмінності, переваг та недоліків природних та економічних умов; уміння застосовувати наявні знання і уміння для вирішення запропонованого завдання, одне з  завдань передбачає для отримання правильної відповіді виконання певних математичних розрахунків з відповідним записом у бланку відповідей; одне з завдань необхідно передбачити для учнів, які навчаються за програмою поглибленого вивчення предмета.

Також необхідно розробити одне завдання на контурній карті, що передбачає нанесення на карту  інформації відповідно завдання та розробку легенди карти. Це завдання даватиме змогу визначити  картографічну грамотність та знання особливостей просторового розміщення об’єктів і явищ. Під час виконання завдання учням потрібно розробити легенду карти за всіма правилами і картографічними вимогами, а потім виконати завдання на контурній карті. В окремих випадках, якщо легенда карти виявиться заскладною, можна скористатись чернеткою. Виконуючи завдання на контурній карті, всі позначення і записи здійснюються тією ж ручкою, що й інші завдання.

          Виконання атестаційної роботи не передбачає користування атласами та іншими джерелами картографічних знань.

На виконання атестаційної роботи відводиться 90 хвилин. Для класів з поглибленим вивченням географії  - 120 хвилин.

 

Біологія

Зміст атестаційної роботи з біології визначається Програмою для загальноосвітніх навчальних закладів «Біологія. 7-11 класи» (К.: Ірпінь: Перун, 2005), для класів з поглибленим вивченням біології – програмою для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням біології (збірник навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням предметів природничо-математичного та технологічного циклу. – К.: Вікторія, 2009) і підручниками які використовуються у певному  навчальному закладі.

Зміст атестаційної роботи має відповідає змісту і державним вимогам до рівня загальноосвітньої підготовки учнів таких розділів: «Людина», «Біологічні основи поведінки людини» – 70 % завдань; «Рослини», «Гриби та лишайники», «Бактерії», «Тварини», «Організми і середовища існування» – 30 % завдань.

Елементи змісту атестаційної роботи: роль біології в практичній діяльності людини; методи вивчення живих об’єктів (спостереження, опис, вимірювання, експеримент); ознаки організмів; особливості рослин, грибів, бактерій, тварин, їх значення у природі та використання у практичній діяльності людини; взаємодія різних видів в природі, правила поведінки в природі; будова рослинних і тваринних клітин; особливості організму людини, його будови та процесів життєдіяльності (тканини, органи і системи органів, процеси життєдіяльності, внутрішнє середовище, імунітет, нейрогуморальна регуляція процесів життєдіяльності, профілактика захворювань, правила здорового способу життя, надання першої допомоги).

До атестаційної роботи мають увійти завдання різних рівнів складності:
завдання на відтворення знань, які передбачають уміння розпізнавати типові біологічні об’єкти, процеси, явища; давати визначення основних біологічних понять; користуватися біологічними термінами і поняттями тощо; завдання на застосування знань, які передбачають використання уміння описувати, характеризувати, порівнювати біологічні об’єкти, явища, процеси; описувати і пояснювати результати експерименту, дані таблиць, графіків; встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, узагальнювати, робити висновки; використовувати знання у практичній діяльності. Обов’язковим є включенню завдань, які передбачають розгорнуту письмову відповідь. Атестаційна робота має включати 75 % завдань на відтворення і 25 % завдань на застосування знань.

 

Фізика

Зміст атестаційної роботи з фізики визначається Програмою для загальноосвітніх навчальних закладів «Фізика. 7-11 класи» (К.: Ірпінь: Перун, 2005), для класів з поглибленим вивченням біології – програмою для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням фізики (збірник навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням предметів природничо-математичного та технологічного циклу. – К.: Вікторія, 2009) і підручниками які використовуються у певному  навчальному закладі.

Завдання для атестації з фізики розробляються вчителем так, щоб вони надали можливість учням проявити  рівень навчальних досягнень: на розуміння основних фізичних понять і законів; вміння аналізувати фізичні явища та процеси; навички розв’язання задач.

Атестаційна робота складається із завдань різних типів і рівнів складності: завдання у тестовій формі на встановлення однієї правильної відповіді з 4-5 запропонованих; завдання на встановлення відповідності, послідовності; задачі та творчі запитання з розгорнутою відповіддю.

З метою врахування різного рівня підготовки учнів атестаційна робота для учнів, які вивчали фізику за програмою поглибленого рівня, повинна мати збільшену кількість завдань високого рівня складності.  

При розв’язуванні задач звертають увагу на такі вимоги щодо запису:

  • «дано» в умові задачі у вигляді загальноприйнятих фізиці позначень;
  • запису повних формул, які використовуються під час розрахунків;
  • хід розв’язання з усіма послідовними діями і необхідними поясненнями, графічними ілюстраціями;
  • результати обчислень у вигляді числа в тих одиницях виміру, які зазначено в умові задачі;

- повна відповідь, якщо потрібно знайти декілька величин або результатів.

Запитання з відкритою відповіддю потребує повної, логічної, розгорнутої відповіді з визначенням сутності запропонованих у завданні фізичних явищ, формулюванням фізичних законів, аналізом явищ і процесів, наведенням ілюстрацій у вигляді графіків, таблиць або схем та обґрунтування.

 

Хімія

Зміст атестаційної роботи з хімії визначається Програмою для загальноосвітніх навчальних закладів «Хімія. 7-11 класи» (К.: Ірпінь: Перун, 2005), для класів з поглибленим вивченням біології – програмою для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням хімії (збірник навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням предметів природничо-математичного та технологічного циклу. – К.: Вікторія, 2009) і підручниками які використовуються у певному  навчальному закладі.

Атестаційна робота включає завдання з різних тем курсу хімії у такому співвідношенні:

7-го класу – близько 15 % завдань за темами:

– початкові хімічні поняття;

– прості речовини метали і неметали;

8-го класу – близько 45 % завдань за темами:

– кількість речовини, розрахунки за хімічними формулами;

– основні класи неорганічних сполук;

  • періодичний закон і періодична система хімічних елементів Менделєєва;

– будова атома хімічний зв’язок і будова речовини;

9-го класу – 40 % завдань за темами:

– розчини;

– хімічні реакції;

  • найважливіші органічні сполуки.

До  складу атестаційної роботи включаються завдання на визначення рівня сформованості  основних умінь та способів дій: називати речовини за їх формулами, типи хімічних реакцій; складати формули найважливіших неорганічних та органічних сполук вивчених класів, схеми будови атомів перших 20 елементів періодичної системи, рівняння хімічних реакцій; характеризувати елементи (від Гідрогену до Кальцію) за їх положенням у періодичній системі та особливості будови їх атомів, хімічні властивості речовин – представників різних класів неорганічних сполук, процеси окиснення і відновлення; пояснювати фізичний зміст порядкового номера хімічного елемента, номерів груп (для головних підгруп) і періодів в періодичній системі, залежність властивостей елементів та їхніх сполук від електронної структури атомів; визначати належність речовин до певного класу, тип хімічної реакції, вид хімічного зв’язку у типових прикладах, ступінь окиснення елементів, можливість перебігу реакцій йонного обміну; обчислювати об’єм газу за нормальних умов, відносну густину газів, масу, об’єм, кількість речовини реагентів та продуктів реакції,  об’ємні відношення газів за хімічними рівняннями.

Атестаційна робота складається із завдань різних типів і рівнів складності, зокрема: завданн


Made by vital4u4ok © 2022
Free website builderuCoz